De millennial bereik je met experience marketing.
Marketeers hebben moeite met het bereiken van millennials, omdat deze groep minder vatbaar is voor traditionele vormen van marketing. Zij gebruiken ad blockers bij het gebruiken van zoekmachines, streamen media en blokkeren reclames, communiceren en delen nieuws via social media, en hebben zelfs geen oog voor de meest opvallende billboards langs de snelweg. Voor experience marketeers is het moeilijk om de aandacht van millennials te trekken, omdat zij ervoor kiezen om reclames te negeren. Millennials weten hoe zij technologie kunnen gebruiken om producten en services te vinden, maar belangrijker, millennials zijn loyaal aan merken (brand loyalty). In dit artikel leer je hoe deze tech-savvy doelgroep kunt bereiken met experience marketing.
1. Millennials houden van ervaringen
Het is bekend dat millennials houden van ervaringen. Deze groep bezoekt festivals, concerten, beurzen, tentoonstellingen, sportwedstrijden, en reist er op los. Onderzoek van de Harris Group heeft uitgewezen dat 72 procent van de millennials ervaringen verkiest boven bezit. Zij zijn dan ook altijd op zoek naar de nieuwste, bijzondere ervaringen. Een product of service promoten op een event betekent dat je de millennial bereikt in een context waar zij van houden. Merken die de millennial willen bereiken met experience marketing moeten plekken zoeken waar millennials zich vaak bevinden, zoals winkelcentra, festivals, concerten, sportwedstrijden en feesten. Wat de exacte plekken zijn is afhankelijk van de kenmerken van de doelgroep.
2. Millennials willen authentieke ervaringen
Het lijkt tegenstrijdig om te zeggen dat millennials authenticiteit verwachten terwijl zij zelf uren per dag besteden aan social media en het ophemelen van hun eigen leven en identiteit. Echter, millennials zijn geïnteresseerd en aangetrokken tot eerlijke, transparante en authentieke personen en merken. Persoonlijk contact met de millennial draagt bij aan de authenticiteit van een merk. Met gepersonaliseerde communicatie met personen laat je de millennial zien waar jouw merk voor staat en hoe jouw producten of services hen kunnen helpen. Volgens een onderzoek van Cohn & Wolfe vindt 87 procent van de consumenten in de wereld dat merken altijd integer moeten handelen. Het gaat zelfs zo ver dat authenticiteit belangrijker gevonden wordt dan dingen als de uniekheid en populariteit van een product.
Een goed voorbeeld van authenticiteit in een experience marketing campagne is het ontwikkelen van een campagne die gericht is op het delen van informatie en de doelgroep daarbij een ervaring te bieden. RedPanda heeft voor de gemeente Breda als onderdeel van de campagne ‘Breda Beste Binnenstad’ een 360 graden photobooth ontwikkeld. Het doel van deze campagne was bieden van een bijzondere en deelbare ervaring aan bezoekers van de stad. Bij de 360 photobooth waren altijd medewerkers van City Marketing Breda aanwezig om het gesprek met bezoekers te aan te gaan en hen te informeren over de stad. Bekijk hieronder de aftermovie.
3. Millenials houden van branded goodies
Millennials delen hun gevoelens en mening over hun ervaringen met merken graag op social media en promotionele evenementen zijn hierop geen uitzondering. Millennials gaan graag op de foto met de gratis spullen die zij krijgen van merken tijdens experience marketing campagnes. Deze ‘branded goodies’ verhogen de herkenbaarheid van merken op social media. De beste manier om millennials aan te zetten om over hun branded goodies te laten praten is door hen een reden te geven om het te laten zien. Dit kan bijvoorbeeld door een wedstrijd op te zetten waarbij een foto met de branded goodies gemaakt en gedeeld moet worden.
De bezoekers van de 360 graden photobooth werden aangespoord om hun 360 graden foto te delen op social media door een VVV bon uit te reiken aan de leukste persoon met de leukste foto. Bekijk hieronder een voorbeeld. Door te klikken en te slepen kun je rondkijken in de foto.
[vrview img=”https://redpandavr.nl/wp-content/uploads/2018/10/1523607352-Final.jpg” ]